Doorgaan naar hoofdcontent

POST-LUSTRUMJAAR deel 2

Nu ook nog meer persoonlijke dingen. Mijn jaar in wat steekwoorden; afscheid nemen, zoeken, vriendschap, ikea, familie, muzikaal en nog veel meer…

Het jaar begint altijd met vuurwerk(slachtoffers), ik heb nooit vuurwerk…ik kijk liever! En oudjaarsavond is voor mij nu een ‘gewone’ avond…eerder vond ik het speciaal; gezellig met vrienden of familie, hapjes, drank, oudejaarsconference op tv, het nieuwe jaar begon altijd met een feestje, nu is het voor mij wel een bijzondere avond maar niet meer speciaal!




2014…afscheid nemen… Bewoners hier zijn elders gaan wonen en eentje is zelfs overleden, maar ja…”life goes on”. Ik wilde ook wel elders gaan wonen, kreeg ook de kans, maar deed het niet! Wat ik nu heb is goed en ik zie wel in de toekomst! Een ding staat vast: ooit zal ik weer in Zwolle wonen!! Ooit, dit blijft, maar gezien ook alle veranderingen in zorg blijf ik zitten waar ik zit. En ook verschillen regels in de zorg per gemeente…ook al wil de overheid dit niet het is er! Dus mijn droom om in dezelfde stad te wonen als mijn zoon, zal met dank aan gemeenten en overheid op een laag pitje komen. Geen definitief afscheid, maar tijdelijk pauze…

Vriendschappen…veel mensen kunnen hoe ik nu ben niet accepteren, helaas, ze noemen zich vrienden, maar het zijn geen ECHTE vrienden… eerder teleurstellingen in mijn ogen! Veel ‘vrienden’ zal ik om deze reden verliezen…ben ik hier rouwig om? Ja dit omdat men voor mijn hersenbloeding nog wel mij zagen en nu? “Life goes on!” Ik krijg ook nieuwe, oude, vriendschappen terug…ik bedoel nieuwe vriendschappen ontstaan en uit mijn kennissenkring ontstaan nieuwe vriendschappen. En ook niet rouwig dit omdat ‘het kaf van de koren wordt gescheiden’ op deze manier…helaas is dit realiteit!




December, feestmaand…beetje raar voor mij ook. Drukte is moeilijk voor mij, prikkels, dus vermijd ik hele drukke bijeenkomsten, het gaat steeds beter; je leert er mee dealen…mee omgaan…met de tijd leer je meer. Ik herken signalen nu beter die ik krijg als het mij te druk wordt en geef het dan aan, eerder ging ik over mijn grenzen en nu herken ik ze! December…tijd voor gezelligheid, samen zijn met familie of vrienden…bijeenkomsten organiseren we, maar dan wel zo dat ik het aankan en anders pas ik mij aan nu aan de situatie omdat ik weet waar ik op moet letten (mijn ‘triggers’) en ook mijn omgeving leren dit soort dingen meer en meer herkennen. Tijd leert! December…familietijd, vriendentijd…aangepaste bijeenkomsten, rekening houden met mijn beperkingen (met mij dus, soms voel ik me opgelaten hierdoor)

2014 is voor mij persoonlijk het jaar waarin een relatie verdiept, ontwikkeld en ontstaan is. Belangrijk voor mij, voor mijn zoon en zeker ook voor Thekla en haar vriend Erwin! Bijzonder dat ik onderdeel ben van dit gezin, een klein onderdeel, maar groot genoeg om een relatie op te bouwen met en een (bescheiden) rol te spelen in het leven van het zusje van mijn zoon Thomas; Tess!

Als 2015 nou ook een jaar wordt waarin ik relaties mag uitdiepen, vriendschappen win en verlies, geen afscheid nemen op welke manier ook (kan ik wel wensen, maar zal waarschijnlijk wel gebeuren), ikea in Zwolle zal opengaan…welke muziek zal uitgebracht worden?


Ik wens iedereen een goed, gezond en gelukkig 2015!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Echte Liefde?

Bij   echte liefde kun je elkaar laten gaan, zonder ruzie… En dat hebben Thekla en ik gedaan, ze heeft een andere partner gekregen..   De hersenbloeding die ik heb gehad heeft er voor gezorgd dat wij geen volwaardige partners meer zijn. Ik ben zeker niet boos op haar, ik ben meer boos op die hersenbloeding. Ik neem haar niets kwalijk, we delen het mooiste dat er is…een kind. Thekla weet dat ik altijd van haar zal houden. Thomas is het bewijs van onze liefde.   Als dat ventje er niet was geweest, was het allemaal anders gelopen. Hij verbind ons…voor altijd en daar zijn wij blij om…echte liefde dus. Bij echte liefde geef je elkaar ruimte…ik woon in Kampen, zij in Zwolle…ruimte genoeg dacht ik zo, maar ik bedoel het   anders. Ruimte om haar eigen leven te leiden, hoe moeilijk dat voor mij ook is. Ruimte om anderen te ontmoeten.   Liefde gaat verder dan samen zijn, samen wonen, samen verplichtingen aan gaan, muzieksmaak, literatuursmaak, vakanties, etc. Liefde is een gevoel, een gevoel va

HJERNESKADE

Februari 1 Februari…Vandaag naar Zwolle, mijn zonnetje zien, eigenlijk zonnetjes, want ik kan het met hun allemaal prima vinden, maar mijn zoon is echt mijn zonnetje. De dochter van hun, zijn zusje, is ook een zonnetje, maar hun zonnetje, zij laat mijn dag wel stralen, maar niet zo als mijn zoon (ook normaal). Puberen dat doet hij, ik maak hem maar 1 x in de week mee dus ik merk het niet zo veel, maar soms zie je echt puber-gedrag. En dit is zeker niet erg, wat ik wel erg vind is dat ik hem maar eens per week zie, zou ik wel meer willen, maar hoe? 2 Februari… Vanmorgen visite van een lieve vriendin die ik 4 jaar geleden bij ‘toeval’ in de Isala ziekenhuis met spoed (midden in bevalling)   tegenkwam. Gelijk kwamen bij mij herinneringen naar boven van ons bij de Studentenvereniging, bier zuipend, lachend en zingend! Eigenlijk vond ik haar toen wel leuk, stiekem, niet naar gehandeld want ik werd in die tijd verstandig. Ik was in die tijd verzot op mijn ex nu en zij had zo

VERDRIETIG?

Ik verdrietig? Ik ben mijn huis, vriendin, werk, auto en sommige vrienden kwijt. Veel kwijtgeraakt, heb ik daarom verdriet? Ja, soms zeker wel. Tranen vloeien dan rijkelijk… Bij het horen van de bepaalde liedjes van bijvoorbeeld Acda en de Munnik, Spinvis, the Doors, Lenny Kravitz om er maar een paar te noemen. Herinneringen die bepaalde emoties oproepen? Heb ik ook; muziek bijvoorbeeld… De eerste keer weg met Thekla naar Noordwijk aan Zee, ons nummer toen “Het regent zonnestralen” van Acda en de Munnik. En het nummer van Van Dik Hout “Laat het los” samen met Joyce het keihard meezingen aan de bar in het Beugeltje. Skik met “Op fietse” de omgeving waar hij over zingt dan ken ik en vele stukken heb ik ook gefietst. Als puber…als ik boos was op mijn moeder ofzo draaide ik vaak de Heideroosjes “Tering tyfus Takketrut” Zo zijn er nog veel meer te noemen. Wat zegt Wikipedia over verdriet: Verdriet Verdriet of droefenis is een emotie waardoor mensen en dieren kunnen uitdrukk