Doorgaan naar hoofdcontent

2011


Veel reflecties over het afgelopen jaar, je wordt overspoelt met jaaroverzichten, dus ja…ik kan niet achterblijven.
Het was mij het jaartje wel… Politiek, economisch, persoonlijk, muzikaal, etc.
Crisis is het woord dat past, het woord van het jaar (volgens de Dikke van Dale) “tuigdorpen”. Het woord geïntroduceerd door de PVV, het betekend zoiets als “In elke provincie moet een ’tuigdorp’ komen voor overlastplegers die herhaaldelijk in de fout gaan. PVV-leider Geert Wilders stelt donderdag dat hij hardnekkige overlast zoals in Gouda op die manier wil aanpakken. Wilders heeft voor een plekje in een wooncontainer ver van de bebouwde kom veel plegers op het oog die in twee jaar tijd minstens drie keer in de fout gaan. “

Crisis…in de economie, genoeg over gezegd en er is genoeg over te vinden in artikelen in kranten, 
tijdschriften op het net, dus daar hoef ik niets meer over te zeggen.

Crisis persoonlijk…tja mijn relatie is dit jaar geëindigd.  Maar ik heb er iets positiefs van gemaakt; ze een hele goede vriend, we delen een zoon (gelukkig), in kan het goed vinden met haar nieuwe vriend, ik kom er nog vaak. Ik doe dit niet alleen voor Thekla of Thomas, maar ook voor mijzelf…ik word er ook blij van, gelukkig. Ja de relatie is wel voorbij, maar we hebben nu ook een relatie, anders, een ouderschapsrelatie…
2011…Muzikaal…Amy Winehouse, je kunt niet om haar dood heen…wat een stem en wat een muziek. Ik leerde haar muziek kennen toen ik een cd van haar kreeg van vrienden. “Back to Black” goede cd, maar ik leerde haar muziek waarderen toen ze uitkwam met de single “Valerie”…geweldig nummer overigens…het is een cover:

Valerie staat op het tweede studio album van de uit Liverpool afkomstige indie-rock The Zutons. Het album, Tired of hanging around verscheen op 17 april 2006 terwijl Valerie op 19 juni 2006 als tweede single van het album werd uitgebracht. Het nummer bereikte de negende positie in de UK Singles Chart. In zowel Nederland als Vlaanderen werd het nummer geen hit.
Valerie is een nummer van producer Mark Ronson, afkomstig van het album Version. Op dit album staan allemaal covers van nummers, waaronder dus Valerie, wat een cover is van The Zutons. Ronson liet het nummer inzingen door Amy Winehouse. Winehouse nam het nummer eerder zelf op.Het nummer kwam eind 2007 uit en belandde op de tweede plaats in de Engelse hitlijsten.
Begin 2008 komt het nummer ook binnen in de Nederlandse Single Top 100 en de Nederlandse Top 40. In de Single Top 100 kwam het nummer op acht binnen, om twee weken later op 1 te belanden. In de Top 40 komt het nummer op 20 binnen om twee weken later ook op de eerste plaats terecht te komen. Het is de eerste nummer 1-hit die in Nederland uitsluitend te downloaden is. In het Verenigd Koninkrijk is Valerie echter wel gewoon op cd-single verkrijgbaar, maar de Nederlandse markt was hiervoor afgeschermd. Dit betekende dat ook via de legale import de cd-single niet verkrijgbaar was. Dit als statement van het platenlabel dat de cd-single in 2009 tot het verleden zal behoren. Later, op 11 februari, toen het nummer al op nummer 1 stond, kwam het nummer toch nog uit op gewone single.
Voor Mark Ronson en Amy Winehouse is deze single het succesvolste in hun carrière, in zowel Nederland (#1) als het Verenigd Koninkrijk (#2).In de videoclip van het nummer zie je Mark Ronson en zijn band die het nummer willen gaan spelen, maar geen zangeres hebben. Ze kiezen een vrouw uit het publiek uit om hun nummer te "zingen". Later wordt deze vrouw gevolgd door (waarschijnlijk) haar vriendinnen. Ze playbacken, aangezien ze allemaal de stem hebben van Amy Winehouse. Amy Winehouse kon zelf niet optreden in de videoclip, omdat ze op het moment van opname in een afkickkliniek verbleef. De clip is opgenomen tijdens een live-optreden, dat waarschijnlijk in scène is gezet.(bron: Wikipedia)

Wat bracht 2011 muzikaal nog meer? Zie link (een jaaroverzicht)


Voor mij persoonlijk was/is de band van 2011 MONA. Goede band, goede muziek, waar ik wel van houd…rockmuziek, maar goede rock, niet als Rammstein. Maar meer richting Pearl Jam en de RHCP. Goede band MONA. Eigenlijk moet je het geen etiket geven…gewoon luisteren!
Dit is het jaar dat ik deze blog ben begonnen, in 2012 ga ik er zeker mee door. Het is een onderdeel van mijn verwerking en het geeft een goed beeld over sommige dingen die mij beheersen, dingen die mij bezig houden. Een beeld van mijn hersenspinsels, ondanks mijn hersenbloeding.


Tja, mijn hersenbloeding…in 2012 is het alweer vier jaar geleden…4 jaar! In 2013 5 jaar! 24 januari 2013 mijn eerste lustrum…het moment dat mijn leven abrupt veranderde, van mij, mijn vrienden, mijn gezin, partner, ouders…iedereen…


Reacties

  1. Ja voor iedereen veranderd er veel, ook voor mij, maar ik vind het klasse hoe je dit weer hebt neergezet, wetende hoeveelenergie je dit kost. Hoop dat je ook fijne dagen mag beleven, ondanks je gemis.Beber.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Echte Liefde?

Bij   echte liefde kun je elkaar laten gaan, zonder ruzie… En dat hebben Thekla en ik gedaan, ze heeft een andere partner gekregen..   De hersenbloeding die ik heb gehad heeft er voor gezorgd dat wij geen volwaardige partners meer zijn. Ik ben zeker niet boos op haar, ik ben meer boos op die hersenbloeding. Ik neem haar niets kwalijk, we delen het mooiste dat er is…een kind. Thekla weet dat ik altijd van haar zal houden. Thomas is het bewijs van onze liefde.   Als dat ventje er niet was geweest, was het allemaal anders gelopen. Hij verbind ons…voor altijd en daar zijn wij blij om…echte liefde dus. Bij echte liefde geef je elkaar ruimte…ik woon in Kampen, zij in Zwolle…ruimte genoeg dacht ik zo, maar ik bedoel het   anders. Ruimte om haar eigen leven te leiden, hoe moeilijk dat voor mij ook is. Ruimte om anderen te ontmoeten.   Liefde gaat verder dan samen zijn, samen wonen, samen verplichtingen aan gaan, muzieksmaak, literatuursmaak, vakanties, etc. Liefde is een gevoel, een gevoel va

HJERNESKADE

Februari 1 Februari…Vandaag naar Zwolle, mijn zonnetje zien, eigenlijk zonnetjes, want ik kan het met hun allemaal prima vinden, maar mijn zoon is echt mijn zonnetje. De dochter van hun, zijn zusje, is ook een zonnetje, maar hun zonnetje, zij laat mijn dag wel stralen, maar niet zo als mijn zoon (ook normaal). Puberen dat doet hij, ik maak hem maar 1 x in de week mee dus ik merk het niet zo veel, maar soms zie je echt puber-gedrag. En dit is zeker niet erg, wat ik wel erg vind is dat ik hem maar eens per week zie, zou ik wel meer willen, maar hoe? 2 Februari… Vanmorgen visite van een lieve vriendin die ik 4 jaar geleden bij ‘toeval’ in de Isala ziekenhuis met spoed (midden in bevalling)   tegenkwam. Gelijk kwamen bij mij herinneringen naar boven van ons bij de Studentenvereniging, bier zuipend, lachend en zingend! Eigenlijk vond ik haar toen wel leuk, stiekem, niet naar gehandeld want ik werd in die tijd verstandig. Ik was in die tijd verzot op mijn ex nu en zij had zo

VERDRIETIG?

Ik verdrietig? Ik ben mijn huis, vriendin, werk, auto en sommige vrienden kwijt. Veel kwijtgeraakt, heb ik daarom verdriet? Ja, soms zeker wel. Tranen vloeien dan rijkelijk… Bij het horen van de bepaalde liedjes van bijvoorbeeld Acda en de Munnik, Spinvis, the Doors, Lenny Kravitz om er maar een paar te noemen. Herinneringen die bepaalde emoties oproepen? Heb ik ook; muziek bijvoorbeeld… De eerste keer weg met Thekla naar Noordwijk aan Zee, ons nummer toen “Het regent zonnestralen” van Acda en de Munnik. En het nummer van Van Dik Hout “Laat het los” samen met Joyce het keihard meezingen aan de bar in het Beugeltje. Skik met “Op fietse” de omgeving waar hij over zingt dan ken ik en vele stukken heb ik ook gefietst. Als puber…als ik boos was op mijn moeder ofzo draaide ik vaak de Heideroosjes “Tering tyfus Takketrut” Zo zijn er nog veel meer te noemen. Wat zegt Wikipedia over verdriet: Verdriet Verdriet of droefenis is een emotie waardoor mensen en dieren kunnen uitdrukk