Doorgaan naar hoofdcontent

VERLIEFD?


tja, verliefd als je in een rolstoel zit. Dat kan, maar diegene op wie je verliefd ziet als eerste de rolstoel en zeggen wel “De eerste indruk is belangrijk”, nou mooi kloten! De eerste indruk bij mij is een vent in een rolstoel…lekker dan. Vrouwen willen vaak een “normaal” iemand en de rolsstoel valt daar niet onder. Als ze nou eens verder kijken, maar nee.

Ik wil wel een vriendin hebben, maar niet iemand met een zichtbare beperking, zoals ik, of helemaal geen. Een ‘gehandicapte’ in een relatie is naar mijn idee wel genoeg! Maar welke meid wil nu zo’n relatie?
Daten…datingsite? Er is nog geen datingsite voor mensen met een zichtbare handicap die een date willen met een ‘normaal’ meisje of jongen. Je hebt vele datingsites…voor hoogopgeleiden, ‘normale’ mensen (lexa, pepper), sites voor sexdates, maar geen voor nah’ers… Een vriend van mij opperde eens om zo’n site te beginnen, misschien doe ik dat nog wel. Als ik of iemand met een zichtbare beperking in contact wil komen is daten via een datingsite zo gek nog niet. Wel een gek idee, maar op een gewone manier schrik ik snel vrouwen af, datingsites geven de mogelijkheid om iemand er rustig mee te confronteren (verhalen, foto’s), men kan het even verwerken zonder dat ik of iemand het ziet. En er reageren meiden/vrouwen die het ook zoeken…je krijgt meteen een selectie…dat heb je niet in een kroeg, bioscoop, restaurant of waar dan ook waar je een vrouw kunt ontmoeten.

Liever verliefd…ook een film. Ben ik liever verliefd…ik hou van structuur en verliefdheid gooit die structuur in de war, maar van mij mag het komen…er zijn wel meiden/dames/vrouwen die ik heel erg leuk vind, maar verliefd op ze…nee. Er is een verschil tussen iemand heel leuk vinden en verliefd zijn; gevoelens. Zelf wij mannen hebben soms gevoelens, is wat meer onze vrouwelijke kant denk ik…



Gevoelens zijn er zeker als je verliefd bent; vlinders in de buik, constant aan diegene denken…denken hoor. Vlinders in je buik…raar ‘onderbuik’ gevoel, beetje als buikpijn maar net niet…hihi. Buikpijn is niet prettig, vlinders in de buik wel. Altijd vrolijk, het gevoel dat je alles aankan, niemand kan je iets maken! Verliefd zijn…

Vriendinnen, vriendschap tussen de twee seksen…moet kunnen. Ik heb een aantal vriendinnen, vriendschappelijk, maar bij sommigen wou ik wel dat het wat meer was…sorry. Friends with benefits…ook een film… niet gezien, maar mij lijkt het wel wat, alleen wel verwarrend denk ik. Vriendschap is mij dierbaar, soms been ik bang dat als ik zeg wat ik denk dat ik de vriendschap verlies en dat wil ik niet. Dierbaarheid van de vriendschap weegt dan zwaarder, het houdt mij dan tegen…ja echt hoor.



 de top 10 beste lovesongs ooit:


1                 Let's Get It On               1973          Marvin Gaye

2                 The Rose                        1980          Bette Midler

3                 Love Me Tender            1956          Elvis Presley

4                 Thank You                      1999          Dido

5                 More Than Words         1990          Extreme

6                 Building A Mystery       1997          Sarah McLachlan

7                 It's Only Love                1977          The Beatles

8                 Let's Stay Together      1972          Al Green

9                 You're The First, The Last, My Everything     

                       1975        Barry White

10               I'll Be There                  1970          The Jackson 5


Nr. 9…lovesong? Barry White deze muziek is meer geschikt om op te zetten bij ‘Regen en Wind maken’ toch? Nr. 4 ken ik niet, Dido wel, maar het liedje niet er gaat geen lichtje branden. Ik ben benieuwd wat jou beste lovesong ever is, hoeft niet uit de top 10 te zijn, de mijne…the Fray met ‘How to save a Life’. Goed liedje, kippenvel. Acda en de Munnik met ‘Niet of nooit geweest’ was ooit het liedje van mijn laatste relatie, niet echt een liefdeslied maar ja. Het was een hit toen we samen een weekend weg zijn geweest, meer herinneringen.



Ik wil weer een relatie, iemand wie ik mee kan nemen naar een restaurant, theater, bioscoop, café of een avond mee kan doorbrengen. “Dat kan toch ook met een vriendin ofzo?” hoor ik je denken, maar dat is heel anders. Ik zoek ook spanning hoe een avond zal verlopen…komt er meer? Bij een vriendin weet je dat ze diezelfde avond naar huis gaat…ook erg gezellig…maar ik wil wel weer spanning, onvoorspelbaarheid van een avond.


Mag het, ben er wel aan toe. Weet niet hoe ik dat nu weer hanteer, maar ik wil het proberen en degene moet zich hier van bewust zijn voordat er iets gaat opbloeien. En ik heb een kind en nog steeds een goede relatie met mijn ex-vriendin en haar vriend. Iemand die iets opbouwt met mij moet weten dat dat ook een belangrijk onderdeel is van mijn leven, erg belangrijk. 

Reacties

  1. Even over die speciale site.
    Wie zoekt nu iemand met een handicap? Ik niet maar als een leuke vent die nu heeft krijg je dat er gratis bij. Mensen zoeken in eerste instantie een leuke partner hoop ik. Ene die toch wel leuke vriendinnen, voorzichtig polsen of ze misschien ook iets meer dan vriendschap willen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een leuke vent ben ik, alleen soms kijkt men niet verder dan die stomme rolstoel en wat die vriendinnen betreft...heeeeeeeeeeel voorzichtig denk ik, want vriendschap is mij ook wat waard

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Echte Liefde?

Bij   echte liefde kun je elkaar laten gaan, zonder ruzie… En dat hebben Thekla en ik gedaan, ze heeft een andere partner gekregen..   De hersenbloeding die ik heb gehad heeft er voor gezorgd dat wij geen volwaardige partners meer zijn. Ik ben zeker niet boos op haar, ik ben meer boos op die hersenbloeding. Ik neem haar niets kwalijk, we delen het mooiste dat er is…een kind. Thekla weet dat ik altijd van haar zal houden. Thomas is het bewijs van onze liefde.   Als dat ventje er niet was geweest, was het allemaal anders gelopen. Hij verbind ons…voor altijd en daar zijn wij blij om…echte liefde dus. Bij echte liefde geef je elkaar ruimte…ik woon in Kampen, zij in Zwolle…ruimte genoeg dacht ik zo, maar ik bedoel het   anders. Ruimte om haar eigen leven te leiden, hoe moeilijk dat voor mij ook is. Ruimte om anderen te ontmoeten.   Liefde gaat verder dan samen zijn, samen wonen, samen verplichtingen aan gaan, muzieksmaak, literatuursmaak, vakanties, etc. Liefde is een gevoel, een gevoel va

HJERNESKADE

Februari 1 Februari…Vandaag naar Zwolle, mijn zonnetje zien, eigenlijk zonnetjes, want ik kan het met hun allemaal prima vinden, maar mijn zoon is echt mijn zonnetje. De dochter van hun, zijn zusje, is ook een zonnetje, maar hun zonnetje, zij laat mijn dag wel stralen, maar niet zo als mijn zoon (ook normaal). Puberen dat doet hij, ik maak hem maar 1 x in de week mee dus ik merk het niet zo veel, maar soms zie je echt puber-gedrag. En dit is zeker niet erg, wat ik wel erg vind is dat ik hem maar eens per week zie, zou ik wel meer willen, maar hoe? 2 Februari… Vanmorgen visite van een lieve vriendin die ik 4 jaar geleden bij ‘toeval’ in de Isala ziekenhuis met spoed (midden in bevalling)   tegenkwam. Gelijk kwamen bij mij herinneringen naar boven van ons bij de Studentenvereniging, bier zuipend, lachend en zingend! Eigenlijk vond ik haar toen wel leuk, stiekem, niet naar gehandeld want ik werd in die tijd verstandig. Ik was in die tijd verzot op mijn ex nu en zij had zo

VERDRIETIG?

Ik verdrietig? Ik ben mijn huis, vriendin, werk, auto en sommige vrienden kwijt. Veel kwijtgeraakt, heb ik daarom verdriet? Ja, soms zeker wel. Tranen vloeien dan rijkelijk… Bij het horen van de bepaalde liedjes van bijvoorbeeld Acda en de Munnik, Spinvis, the Doors, Lenny Kravitz om er maar een paar te noemen. Herinneringen die bepaalde emoties oproepen? Heb ik ook; muziek bijvoorbeeld… De eerste keer weg met Thekla naar Noordwijk aan Zee, ons nummer toen “Het regent zonnestralen” van Acda en de Munnik. En het nummer van Van Dik Hout “Laat het los” samen met Joyce het keihard meezingen aan de bar in het Beugeltje. Skik met “Op fietse” de omgeving waar hij over zingt dan ken ik en vele stukken heb ik ook gefietst. Als puber…als ik boos was op mijn moeder ofzo draaide ik vaak de Heideroosjes “Tering tyfus Takketrut” Zo zijn er nog veel meer te noemen. Wat zegt Wikipedia over verdriet: Verdriet Verdriet of droefenis is een emotie waardoor mensen en dieren kunnen uitdrukk