Doorgaan naar hoofdcontent

POST-LUSTRUMJAAR



Eind 2013 schreef ik dit lijstje met voornemens voor 2014…wat is daar nu van gekomen?

2013 bijna voorbij! Tijd om na te denken over mijn goede voornemens in het volgende jaar…hoe is het gegaan met de voornemens die had voor dit jaar? Vorig jaar had ik ze niet in een blog beschreven, dus kan ik nu niet over evalueren en mijzelf niet ergens, niet gehaalde voornemens, op afrekenen…dus Voornemens voor 2014… mijn lijstje: (kan ik in december 2014 wel afgerekend worden)
1.             Meer op bezoek
2.             Sparen
3.             Minder zeiken
4.             Blog blijven bijhouden
5.             Meer lezen
6.             Vrijwilligerswerk vinden
7.             Nadenken over een tweede boek
8.             Vakantie met Thomas en mijn pa
9.             Administratie onder- en bijhouden
10.           Sport zoeken
11.           …
Nog meer? Tips zijn welkom!



Meer op bezoek…tja wat is meer? Ik ben net zoveel als in 2013 weggeweest, dus nee niet meer, sorry. Sparen gaat automatisch dus een makkie… Minder zeiken…moeilijk hoor, wij Nederlanders zeiken altijd ergens over…zo  ook in 2014; het weer, Sochi, het WK, Oekraïne,
Mijn blog heb ik bijgehouden, meer gelezen…nou ja geprobeerd meer te lezen, e-reader is handig…maakt het lezen makkelijker. Vrijwilligerswerk vinden, ben nog op zoek, maar het gaat mij lukken ook al is het niet makkelijk! Een tweede boek? Misschien wel…wie weet, ik denk nog na. 

Vakantie…ben met mijn vader weggeweest, was ook de bedoeling dat Thomas mee zou, maar ik liet de keuze bij hem en hij vond het toch erg spannend…ze zijn (met het hele gezinnetje) een dag bij ons op het park geweest…heerlijk gedronken, geklets, gegeten, het was goed zo…genoten van die dag. Met papa en opa een weekje weg is ook spannend dus dan een compromis. Administratie is nog steeds op orde… En ik ben in november begonnen met Fitness 1x per week, dus prima! 6 van de 10 voornemens gehaald…60% is een goede score. Voor 2015 blijven 1, 6, 7 en 8 toch echt staan als voornemens!

Lijstjes…evalueren van het afgelopen jaar, echt iets voor december, net als Sinterklaas en Kerst. Mijn persoonlijke album top 10 van 2014:


  1. Iris Penning               “Droomverf”
  2. Coldplay                    “Ghost Stories”
  3. Lenny Kravitz            “Strut”
  4. Foo Fighers                “Sonic Highways”
  5. Lana del Rey              “Ultraviolence”
  6. Fixkes                         “Weeral Halfacht”
  7. Triggerfinger              “By Absence of the Sun”
  8. Magnus                      “Where Neon goes to Die”
  9. Tangerine                   “Move on”
  10. Counting Crows         “Somewhere Under Wonderland” 


Er zijn nog wel meer, maar deze zijn toch echt mijn favoriete cd’s


2014…het jaar van de cijfers; 3, 17, 298, 196, MMXIV, 24,  en nog meer denk ik. Drie omdat Nederland 3e werd op het WK voetbal…MH-17; de ramp een vliegtuig boven oost-Oekraïne wordt met 298 inzittenden waaronder 196 Nederlanders neergeschoten, iedereen komt om…dag van Nationale rouw volgt op 23 Juli…het land rouwt, MMXIV de romeinse cijfers voor het jaartal 2014 en 24 omdat dit het aantal medailles zijn die Nederland haalde op olympische winterspelen in Sotsji…  (positief eind van deze blog)  

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Echte Liefde?

Bij   echte liefde kun je elkaar laten gaan, zonder ruzie… En dat hebben Thekla en ik gedaan, ze heeft een andere partner gekregen..   De hersenbloeding die ik heb gehad heeft er voor gezorgd dat wij geen volwaardige partners meer zijn. Ik ben zeker niet boos op haar, ik ben meer boos op die hersenbloeding. Ik neem haar niets kwalijk, we delen het mooiste dat er is…een kind. Thekla weet dat ik altijd van haar zal houden. Thomas is het bewijs van onze liefde.   Als dat ventje er niet was geweest, was het allemaal anders gelopen. Hij verbind ons…voor altijd en daar zijn wij blij om…echte liefde dus. Bij echte liefde geef je elkaar ruimte…ik woon in Kampen, zij in Zwolle…ruimte genoeg dacht ik zo, maar ik bedoel het   anders. Ruimte om haar eigen leven te leiden, hoe moeilijk dat voor mij ook is. Ruimte om anderen te ontmoeten.   Liefde gaat verder dan samen zijn, samen wonen, samen verplichtingen aan gaan, muzieksmaak, literatuursmaak, vakanties, etc. Liefde is een gevoel, een gevoel va

PLANKENKOORTS?

  Clown? Jezelf voor schut zetten? Okay ik schijt zeven kleuren in mijn broek!   Een zaadje dat ik in 2020 plantte, groeide uit tot een echte plant! Na een in 2020 een online meeting over bewustwording en inclusie, had ik idee over hoe het bewustwordingsproces bij mij werkt; door middel van muziek, kunst, lezen en theater (= het zaadje) ik besprak mijn idee toen met iemand die ook in mijn inclusie kringetje zit over het feit dat door middel van een theatervoorstelling dit bewustwordingsproces over inclusie en het leven met een beperking vergroot en versnelt kan worden…ik had zelfs al een naam: De Inclusionist. En van het een kwam het ander…het balletje rolde en was niet meer te stoppen. In 2023 komt mijn zaadje tot groei! In 2023 ga ik samen met een professionele acteur mijn theatervoorstelling spelen, a.d.h.v. mijn verhaal het publiek bewust laten worden hoe het is om te leven met een beperking of iemand in je directe omgeving met een beperking te hebben. Meedoen en een inclusie

HJERNESKADE

Februari 1 Februari…Vandaag naar Zwolle, mijn zonnetje zien, eigenlijk zonnetjes, want ik kan het met hun allemaal prima vinden, maar mijn zoon is echt mijn zonnetje. De dochter van hun, zijn zusje, is ook een zonnetje, maar hun zonnetje, zij laat mijn dag wel stralen, maar niet zo als mijn zoon (ook normaal). Puberen dat doet hij, ik maak hem maar 1 x in de week mee dus ik merk het niet zo veel, maar soms zie je echt puber-gedrag. En dit is zeker niet erg, wat ik wel erg vind is dat ik hem maar eens per week zie, zou ik wel meer willen, maar hoe? 2 Februari… Vanmorgen visite van een lieve vriendin die ik 4 jaar geleden bij ‘toeval’ in de Isala ziekenhuis met spoed (midden in bevalling)   tegenkwam. Gelijk kwamen bij mij herinneringen naar boven van ons bij de Studentenvereniging, bier zuipend, lachend en zingend! Eigenlijk vond ik haar toen wel leuk, stiekem, niet naar gehandeld want ik werd in die tijd verstandig. Ik was in die tijd verzot op mijn ex nu en zij had zo