Doorgaan naar hoofdcontent

2015

2015 was mij het jaar wel. Zucht… Parijs, IS, EK, K3, Verstappen.

Mijn persoonlijke jaar in steekwoorden; muzikaal, vrijwillig, vrienden, familie, film, series, sporten en alcohol.



Om met de laatste te beginnen alcohol… Ik mag graag een biertje drinken, in mijn studententijd heette ik niet voor niets Emil de Bier…haha… Nu nog wel, maar minder. Mijn lijf reageert er anders op en ik moet zeker niet teveel drinken want dan gaat mijn evenwichtsgevoel naar de kloten! Coördinatie wordt ook veel slechter en dit is niet handig als ik moet toiletteren … ik heb dit jaar bij een val mijn heup al eens gebroken, dit had een andere oorzaak (geen alcohol in het spel). Nee…vallen wil ik niet meer.

Muziek…ja dit blijft voor mij belangrijk. Luisteren is voor mij belangrijk, mij persoonlijke top van 2015 (willekeurig)

     1.    Coldplay “A Head Full of Dreams”
     2.    Madonna “Rebel Heart”
     3.    De Jeugd van Tegenwoordig “Manon”
     4.    Typhoon “Lobi Da Basi”
     5.    Kovacs “Shades Of Black”
     6.    Roosbeef “KALF”
     7.    Muse “Drones”
     8.    Adele “25”
     9.    Selah Sue “Reason”
   10.  Ryan Adams “1989”



Ik hou van muziek, voor mij is het ontspanning en ik kan er mijn emoties in kwijt, soms kun je horen aan de muziek die ik draai…hoe ik mij voel. Soms zet ook muziek om mensen te irriteren off zet ik muziek op omdat ik het gewoon gezellig vind. Ik heb tijdens het computeren altijd muziek op…hetzij radio, Spotify of een cd’tje.

Na vijf jaar het aan anderen te hebben overgelaten, heb ik afgelopen jaar zelf de stoute schoenen aangedaan. En met resultaat! Ik heb vrijwilligerswerk! Bij de Vogellanden 2x per week, op de maandag en dinsdag. En ook bij Stichting MEE.



Bij de Vogellanden op de afdeling Kwaliteit en Beheer. Wat doe ik daar precies? Medewerkers schrijven documenten (werkinstructies, beleidsdocumenten, protocollen, procedures, etc.) en die zet de afdeling dan op het intranet van de medewerkers…ik dus ook…we redigeren en beheren deze. Dit allemaal om de kwaliteit van de zorg die de Vogellanden biedt te blijven houden op het niveau waar het is. Mooi werk dus en nuttig…je krijgt waardering van je directe collega’s en de andere medewerkers daar.

Bij MEE IJsseloevers draai ik mee in een project dat heet ErvaarMee als ervaringsdeskundige o.h.g.v. NAH. Er zijn op dit moment zo’n 20 ervaringsdeskundigen waar ik onderdeel van ben. Veel verschillende ervaringsdeskundigen in deze poule…een poule waaruit ze de mensen kunnen inzetten bij bijeenkomsten waar de juiste ervaringsdeskundige nodig is. Wil een gemeente beleid maken o.h.g.v. NAH kunnen ze mij bijvoorbeeld vragen of ik kan (er zijn 4 of 5 ervaringsdeskundigen o.h.g.v. NAH) of er is een training over NAH waarbij ze mijn ‘expertise’ o.h.g.v. NAH willen gebruiken
Iets wat ik hiervan geleerd heb; neem zelf actie en laat het niet aan anderen over! Ik ben al afhankelijk, dit maakte mij op dit gebied ook nog eens afhankelijk! Dit wilde ik niet meer en ik had al lang genoeg gewacht, dus nam ik zelf het heft in handen! En met resultaat dat ik nu zelf twee vrrijwilligersbanen heb. Eentje vast op de maandag en dinsdag…bij de vogellanden…en eentje binnen een project van MEE op oproepbasis.



Series kijken doe ik graag en via mijn link op internet ook veel, kan alles zien en ja op die dagen in mijn vrije tijd kijk ik graag naar series en films (maar over films later meer) Mijn persoonlijke topseries in willekeurige volgorde:

      1.    Marco Polo
      2.    The Blacklist
      3.    CSI
      4.    Narcos
      5.    Black Skies
      6.    The 100
      7.    Hannibal
      8.    Orange is the new Black
      9.    Chicago Fire
    10.  Heroes Reborn
    11.  How to get away with Murder
    12.  Sleepy Hollow
    13.  The Knick

En nog wel meer, maar dit zijn toch wel de toppers…ben er nog wel wat vergeten te noemen, maar het idee is duidelijk denk ik. Gelijk door met de films die ik leuk vind…sommigen heb ik in bioscoop gezien andere op DVD of via de computer. Mijn persoonlijke topfilms in willekeurige volgorde:

      1.    The Martian
      2.    Spectre
      3.    The Hateful Eight (nog zien)
      4.    The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (nog zien)
      5.    Mission: Impossible - Rogue Nation
      6.    Black Mass
      7.    Joy (nog zien)
      8.    Straight Outta Compton

Ik heb wel meer films gezien of ga ze nog zien, maar ook deze kan ik niet allemaal benoemen, ben er vast wat vergeten te noemen.
Waarom kijk ik series of films? Leuk om te zien, interesse en ook is het de tijd vullen opvullen, maar voornamelijk omdat deze films en series mij boeien en in mijn interessegebied liggen..

Familie … Dit jaar wil vaker lansgaan en meer ondernemen! Dit jaar kon ik niet met mijn vader op vakantie, want de week ervoor brak ik mijn heup…door een val in de douche! Ik kreeg een nieuwe heup, maar de vakantie ging helaas niet door…en we hadden zo’n zin,; mooie plek, mijn zoontje zou een nachtje komen, dichtbij Almelo waar mijn nicht woont (en daar ben ik nog nooit geweest en wilden we langs). Dit jaar gaan we naar dezelfde plaats in Twente… zin in! Of mijn zoontje dan ook komt is de vraag, maar wat mij betreft zekers. 2016 word ook het jaar dat we, waaronder ik, de 1e neven- en nichten-dag gaan organiseren! In het voorjaar zal dit plaatsvinden, maar waar? Meer naar familie in 2016 dat is mijn doel!



Dit geldt ook voor mijn vrienden…ik wil meer naar ze toe en dat ze ook naar mij toekomen! Graag wil ik deze vrienden behouden ze zijn mij dierbaar, ik kan helaas niet iedereen bezoeken of ontvangen, maar dat maakt ze niet minder dierbaar hoor.
Sporten… ja 1x peer week ga ik naar de sportschool. Sportief dit, mijn lichaam moet ik goed onderhouden…zeker nu ik in een rolstoel zit. De kilo’s vliegen er aan, dus ik let op mijn eten, sport en zo hou ik het onder controle.

2015 kan niet voorbij gaan zonder het te hebben over Parijs…eerst in januari de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo…kon het erger? Ja toen de schietpartijen in de lichtstad in november dit jaar op verschillende locaties door de stad. Genoeg hierover…het is aal erg genoeg en voor wie nog meer wil lezen heb ik een link naar de wikipedia website geplaatst. IS…tja, stelletje idioten die de Islamitische Staat hebben opgericht (met geweld)…en misbruiken de islam om hun gruweldaden te rechtvaardigen! Fuck IS!!

Oranje…zucht, geen EK…rustige zomer denk ik. Na een prachtig WK waar ze 3e werden, zijn ze nu ineens schlemielen! Het ging van wij naar zij…het is nu geen ons Oranje meer, maar nu zijn het zij…dat zijn nepsupporters…ik ben geen fan van Guus of Blind, ik was ook geen fan, nog niet, van Van Gaal. Maar hebben we genoten, ineens had ‘onze’ bondscoach  een ‘gouden pik’… Ik had toen ook de pik op hem, maar niet hij heeft het WK gemaakt, het was het team…ze waren een team en hij had het ‘toevallig’ goed neergezet en soms goede wissels, maar de spelers deden het! En toen kwam Guus een lapschwans eerste klas als bondscoach! Dit kon alleen maar mis gaan en nu Blind…de naam zegt genoeg…nee liever Koeman en andere spelers.

En dan K3…nieuwe samenstelling na een zoektocht…vele meisjes zijn met hun opgegroeid en hebben nu een trauma. Maar niet getreurd de nieuwe generatie heeft een nieuwe K3!

Formule 1, ik heb dat altijd al leuk gevonden een dit jaar deed er een Nederlander mee…Max Verstappen! Ja…de zoon van, maar is niet een grindhapper! Integendeel, hij doet het super. In de toekomst zie ik hem nog wel wereldkampioen worden! Maximaal rijden en iedereen is lovend over dit supertalent in de F1…je kunt je het niet voorstellen, maar hij is de zoon van Jos Verstappen!


Via deze weg wil ik iedereen een goed nieuwjaar wensen en mogen jullie mijn blog blijven lezen in 2016!!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Echte Liefde?

Bij   echte liefde kun je elkaar laten gaan, zonder ruzie… En dat hebben Thekla en ik gedaan, ze heeft een andere partner gekregen..   De hersenbloeding die ik heb gehad heeft er voor gezorgd dat wij geen volwaardige partners meer zijn. Ik ben zeker niet boos op haar, ik ben meer boos op die hersenbloeding. Ik neem haar niets kwalijk, we delen het mooiste dat er is…een kind. Thekla weet dat ik altijd van haar zal houden. Thomas is het bewijs van onze liefde.   Als dat ventje er niet was geweest, was het allemaal anders gelopen. Hij verbind ons…voor altijd en daar zijn wij blij om…echte liefde dus. Bij echte liefde geef je elkaar ruimte…ik woon in Kampen, zij in Zwolle…ruimte genoeg dacht ik zo, maar ik bedoel het   anders. Ruimte om haar eigen leven te leiden, hoe moeilijk dat voor mij ook is. Ruimte om anderen te ontmoeten.   Liefde gaat verder dan samen zijn, samen wonen, samen verplichtingen aan gaan, muzieksmaak, literatuursmaak, vakanties, etc. Liefde is een gevoel, een gevoel va

PLANKENKOORTS?

  Clown? Jezelf voor schut zetten? Okay ik schijt zeven kleuren in mijn broek!   Een zaadje dat ik in 2020 plantte, groeide uit tot een echte plant! Na een in 2020 een online meeting over bewustwording en inclusie, had ik idee over hoe het bewustwordingsproces bij mij werkt; door middel van muziek, kunst, lezen en theater (= het zaadje) ik besprak mijn idee toen met iemand die ook in mijn inclusie kringetje zit over het feit dat door middel van een theatervoorstelling dit bewustwordingsproces over inclusie en het leven met een beperking vergroot en versnelt kan worden…ik had zelfs al een naam: De Inclusionist. En van het een kwam het ander…het balletje rolde en was niet meer te stoppen. In 2023 komt mijn zaadje tot groei! In 2023 ga ik samen met een professionele acteur mijn theatervoorstelling spelen, a.d.h.v. mijn verhaal het publiek bewust laten worden hoe het is om te leven met een beperking of iemand in je directe omgeving met een beperking te hebben. Meedoen en een inclusie

HJERNESKADE

Februari 1 Februari…Vandaag naar Zwolle, mijn zonnetje zien, eigenlijk zonnetjes, want ik kan het met hun allemaal prima vinden, maar mijn zoon is echt mijn zonnetje. De dochter van hun, zijn zusje, is ook een zonnetje, maar hun zonnetje, zij laat mijn dag wel stralen, maar niet zo als mijn zoon (ook normaal). Puberen dat doet hij, ik maak hem maar 1 x in de week mee dus ik merk het niet zo veel, maar soms zie je echt puber-gedrag. En dit is zeker niet erg, wat ik wel erg vind is dat ik hem maar eens per week zie, zou ik wel meer willen, maar hoe? 2 Februari… Vanmorgen visite van een lieve vriendin die ik 4 jaar geleden bij ‘toeval’ in de Isala ziekenhuis met spoed (midden in bevalling)   tegenkwam. Gelijk kwamen bij mij herinneringen naar boven van ons bij de Studentenvereniging, bier zuipend, lachend en zingend! Eigenlijk vond ik haar toen wel leuk, stiekem, niet naar gehandeld want ik werd in die tijd verstandig. Ik was in die tijd verzot op mijn ex nu en zij had zo