Doorgaan naar hoofdcontent

VETJAAR

2017 begon voor mij slapend…om 24:00 precies ging ik naar bed, ik kon moeilijk in slaap komen want wat mafketels vonden het wel een goed idee om wat vuurwerk af te steken, gelukkig nieuwjaar!
Steekwoorden voor mijn 2017: alcohol, pens, ouder worden, kanker, speciaal, zwart (niet discriminerend bedoeld…ik wil niemand beledigen…sorry alvast als dat wel zo voelt…ach fuck you!) oh ja steekwoorden…ge-emmer, muzikaal en Giphart.

De eerste drie steekwoorden begin ik maar mee. Na een oudejaarsavond in mijn eentje; fles prosecco achter de kiezen, stuk of wat oliebollen (verspreid over de dag een stuk of 15), chips en wat gevulde eieren…wenste ik mijzelf een voortreffelijk nieuwjaar toe alvorens ik mijn ‘dronken’ lijf in mijn bed legde nadat ik de prosecco in het toilet piste. Twaalf uur wat een kabaal…ik wil slapen!
2017 het jaar dat ik 40 werd, weer een jaartje ouder en ik merk nu echt ‘ieder pondje gaat door het mondje’. Ik merk dat mijn buikje nu echt groter wordt en ik krijg zelf ‘love-handles’ niet dat ik daar wat aan heb, alleen merk je dat broeken strakker gaan zitten. 2018 zal dan ook in het teken staan van ‘met mate’ lekker eten en drinken blijf ik doen, ik wil blijven genieten maar alles met mate(n). dus Sander en Bert…genieten!! Ik ben een ijdeltuit, ik wil er goed uitzien en een pens hoort niet in dit beeld, maar waar komt dit beeld wat ik als ijdeltuit (toch wel) vandaan? I wonder…bij mijn vorige relatie? Maatschappijbeeld? Ik moet gaan accepteren dat ik ouder wordt en dat sporten en op je eten letten niet meer 100% werkt, doe dan meer aan sport, nog meer op voedsel letten, maar dit verkleint juist weer mijn levensgenot. Het is dubbel; er goed willen uitzien en van het leven genieten. Ik ben er zo flauw van, ik sport meer, let op mijn eten, maar mijn pens blijft groeien verdorie…wat kan ik nog meer doen? Echt dingen laten? Dacht het niet hoor, ik moet me er bij neerleggen…broeken gaan strakker zitten, verdekkende kleding kopen gaat niet meer, ik word dikker, ouder en dit moet ik, maar ook mijn omgeving maar accepteren!

Kanker, de rotziekte waar ik dit jaar mee geconfronteerd werd helaas. Zoals jullie waarschijnlijk al weten, mocht het niet zo zijn dan weet je het nu, werd bij mijn vader keelkanker geconstateerd. Mijn eerst reactie: Shitzooi, ik kan en wil niet hem verliezen aan deze klotenziekte!!!! Wat volgde was een weg zoeken in de medische molen waarin hij terecht kwam. Bij mij, bij anderen ook denk ik, spanning. ‘Zou dit goedkomen?’ ‘Raak ik mijn vader kwijt en Thomas zijn opa?’ Gelukkig waren ze er vroeg bij en na maanden van chemokuren, ziekenhuisopnames en bestralingen is hij inmiddels schoon verklaard. Pff opluchting en  blijdschap toen ik het hoorde, wat een zomer voor hem, maar ook een onzekere periode voor mij. Jemig wat was ik blij toen ik hoorde dat hij schoon bleek, een traantje heb ik wel gelaten toen.

 Muziek is belangrijk, ik kan mijn emoties kwijt, ik verwerk dingen en maakt mij vrolijk. Ik kan mijn stemming laten horen! De meeste begeleiders kunnen aan mijn muziek horen in wat voor bui ik ben, niet altijd hoor. Ik draai ook vaak muziek die niks met mijn gemoedrust te maken heeft. Zo kan gewoon ‘vrolijk’ zijn en L7 opzetten, maar ook als heel verdrietig ben Magnus…het is maar waar jee zin in hebt op zulke momenten, toch?
Lijstjes aan het einde van het jaar…de top 2000, de foute top 500 van Q-Music. Echt het hoort bij een afsluiting van een jaar vind ik, dus krijg je ook mijn lijstjes…de cd lijst, de film lijst, de serie lijst en nieuw in mijn lijstjes de top en flop lijst van 2017…
CD’s die ik in 2017 heb aangeschaft:
1.                  Weezer ‘Pacific Daydream’
2.                  Triggerfinger ‘Collosus’
3.                  Spinvis ‘Trein, Vuur, Dageraad’
4.                  John Mayer ‘The search for Everything’
5.                  Lianne la Havas ‘Blood’
6.                  Foo Fighters ‘Concrete and Sand’
7.                  System of a Down ‘Toxicity’
8.                  Bettie Serveert ‘Damaged Good’
9.                  Lana del Rey ‘Lust for Life’
10.               Mich ‘Mich’
11.               Zzz ‘Sound of Zzz’
12.               De Kik ‘Stad en Land’
13.               Soundtrack SuĂŻcide Squad

Films die ik 2017 heb gezien:
1.       John Wick 2
2.       The Dark Tower
3.       Ghost in the shell
4.       Atomic Blonde
5.       Brimstone
6.       The Hitman’s Bodygard
7.       Mother
8.       Mama
9.       Ron Goosens: Lowbudget Stuntman

Series die ik in 2017 gekeken heb:
1.       The Get Down
2.       Taboo
3.       The book of negroes
4.       Sense 8 seizoen 2
5.       Big little lies
6.       Billions seizoen 2
7.       The Leftovers seizoen 3
8.       The Kettering Incident
9.       Loch Ness
10.   Strange Things seizoen 2
11.   The Legacy seizoen 3
  
De Top en Flops uit 2017
Top:
1.       Mijn vader
2.       Terrasje pakken
3.       #METOO
4.       Vrijwilliger(swerk)
5.       Man zijn

Flop:
1.       Amerikaanse president
2.       Niet op vakantie
3.       Pens
4.       #METOO
5.       Kerstmis

Waarom #METOO zowel een top als flop? De actie is geweldig, maar ze zijn doorgeslagen! Op een gegeven moment durfde ik een vrouw niet eens meer aan te kijken…stel je voor dat ik hiermee haar het gevoel geef haar seksueel te intimideren? Kom op, doorgeslagen dus daar is ook een flop. Je gaat je bijna schamen dat je man bent! #TEVER



Als ik facebook moet geloven, wat ik doe ahum, krijg in 2018 een dochter, ga ik trouwen. Echt dit zal niet gebeuren. 2018 heb ik wel andere dingen aan mijn hoofd, geen kinderen (wie wil nu kinderen met een beperkte) en zeker niet trouwen! Ik zei ook altijd trouw niet voor je 40e, maar nu ik 40 ben wil ik niet eens meer trouwen. En ja zeg nou zelf…niemand wil een partner met beperkingen, ik weet nu wat je denkt ‘Emil haal jezelf niet zo naar beneden’, maar wees eerlijk.
Mijn laatste blog van 2016 eindigde ik met een viertal dingen als voornemen voor 2017…vier om precies te zijn:
In 2017 heb ik de intentie om deze zaken te ondernemen…het is geen ‘bucketlist’ maar ik wil deze dingen proberen te doen:

1.       Ziggo Dome
2.       Hedon
3.       Buitenlandse vakantie/dagtrip
4.       Meer initiatief overlaten aan anderen i.v.m. bezoek

De eerste 2 neem ik mee naar 2018, het er gewoon niet van gekomen het afgelopen jaar helaas, het 3e punt…tja wie weet in 2018, maar er kwam ook iets tussendoor wat mij deed beseffen dat ik andere prioriteiten moest stellen in de zomer van 2017. En 4 loopt, het is moeilijk voor mij, ik neem graag dit initiatief…anders ben ik bang dat ik vereenzaam en achter de geraniums terecht kom en deze heb ik niet eens! Wil ik ook niet, maar dit terzijde… Dus ook in het komende jaar blijft dit voor mij staan. Mijn andere ding om niet te vereenzamen om eens iets te doen met mede-bewoners. Er wordt wel wat georganiseerd soms, maar dit is vaak iets dat mij niets interesseert of de dag komt niet uit. Ze denken hier, de begeleiding, veel te moeilijk (komt niet uit met zorg of de kosten zijn teveel)…zucht…het hoeft niets te kosten en hou het simpel en het is niet vaak (eens per maand) dus de zorg kan men toch aanpassen? Of ben ik gekke henkie?

Zwart…zwarte piet…black=basic… tja ondanks alle lichtpuntjes die er dit jaar waren, was toch een zwart jaar. De ziekte van mijn paps overwoekerde toch het jaar. Dit is toch iets wat mij persoonlijk raakte en dat heeft mijn jaar zwart gemaakt! Het overkomt je, je houd het niet tegen, je ziet niet aankomen…net als mijn hersenletsel, het is zeker niet hetzelfde maar je kunt het een beetje vergelijken.


2018 ja wat zou dit jaar brengen ook in dat laatste blog van 2016 schreef ik dat het jaar 2017 lichter zou worden dan 2016 (zoals Gavier zei), maar voor mij persoonlijk, begon het licht, maar werd het steeds donkerder en in de zomer gitzwart en weer lichter naar het einde, 2018 begin ik zoals ik 2016 eindigde  van het jaar. Ik ga naar een voorstelling van Gavier Guzman! 



GOED JAAR ALLEN!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Echte Liefde?

Bij   echte liefde kun je elkaar laten gaan, zonder ruzie… En dat hebben Thekla en ik gedaan, ze heeft een andere partner gekregen..   De hersenbloeding die ik heb gehad heeft er voor gezorgd dat wij geen volwaardige partners meer zijn. Ik ben zeker niet boos op haar, ik ben meer boos op die hersenbloeding. Ik neem haar niets kwalijk, we delen het mooiste dat er is…een kind. Thekla weet dat ik altijd van haar zal houden. Thomas is het bewijs van onze liefde.   Als dat ventje er niet was geweest, was het allemaal anders gelopen. Hij verbind ons…voor altijd en daar zijn wij blij om…echte liefde dus. Bij echte liefde geef je elkaar ruimte…ik woon in Kampen, zij in Zwolle…ruimte genoeg dacht ik zo, maar ik bedoel het   anders. Ruimte om haar eigen leven te leiden, hoe moeilijk dat voor mij ook is. Ruimte om anderen te ontmoeten.   Liefde gaat verder dan samen zijn, samen wonen, samen verplichtingen aan gaan, muzieksmaak, literatuursmaak, vakanties, etc. Liefde is een gevoel, een gevoel va

PLANKENKOORTS?

  Clown? Jezelf voor schut zetten? Okay ik schijt zeven kleuren in mijn broek!   Een zaadje dat ik in 2020 plantte, groeide uit tot een echte plant! Na een in 2020 een online meeting over bewustwording en inclusie, had ik idee over hoe het bewustwordingsproces bij mij werkt; door middel van muziek, kunst, lezen en theater (= het zaadje) ik besprak mijn idee toen met iemand die ook in mijn inclusie kringetje zit over het feit dat door middel van een theatervoorstelling dit bewustwordingsproces over inclusie en het leven met een beperking vergroot en versnelt kan worden…ik had zelfs al een naam: De Inclusionist. En van het een kwam het ander…het balletje rolde en was niet meer te stoppen. In 2023 komt mijn zaadje tot groei! In 2023 ga ik samen met een professionele acteur mijn theatervoorstelling spelen, a.d.h.v. mijn verhaal het publiek bewust laten worden hoe het is om te leven met een beperking of iemand in je directe omgeving met een beperking te hebben. Meedoen en een inclusie

HJERNESKADE

Februari 1 Februari…Vandaag naar Zwolle, mijn zonnetje zien, eigenlijk zonnetjes, want ik kan het met hun allemaal prima vinden, maar mijn zoon is echt mijn zonnetje. De dochter van hun, zijn zusje, is ook een zonnetje, maar hun zonnetje, zij laat mijn dag wel stralen, maar niet zo als mijn zoon (ook normaal). Puberen dat doet hij, ik maak hem maar 1 x in de week mee dus ik merk het niet zo veel, maar soms zie je echt puber-gedrag. En dit is zeker niet erg, wat ik wel erg vind is dat ik hem maar eens per week zie, zou ik wel meer willen, maar hoe? 2 Februari… Vanmorgen visite van een lieve vriendin die ik 4 jaar geleden bij ‘toeval’ in de Isala ziekenhuis met spoed (midden in bevalling)   tegenkwam. Gelijk kwamen bij mij herinneringen naar boven van ons bij de Studentenvereniging, bier zuipend, lachend en zingend! Eigenlijk vond ik haar toen wel leuk, stiekem, niet naar gehandeld want ik werd in die tijd verstandig. Ik was in die tijd verzot op mijn ex nu en zij had zo