Doorgaan naar hoofdcontent

HET MOEILIJKSTE JAAR 2021

 


HET WORDT SLECHTER VOORDAT HET BETER WORDT: OMGAAN MET VERANDERING

Toen ik dacht las dacht ik ja tuurlijk! Zo gaat het altijd besef dit, bij verbouwingen (eerst afbreken en dan weer opbouwen), je kamer opruimen wordt eerst een chaos en daarna is het netjes toch? Zo is het ook met dit stomme virus! We zijn er bijna; er is een vaccin, maar eerst nog even muteren en chaos creëren en daarna zal het virus onder controle komen. Dachten we dat 2020 moeilijk was, 2021 wordt moeilijker! Nu vereist het doorzettingsvermogen en discipline…zware tijden dus en dit vereist een stabiele regering en dat is maar de vraag dit jaar (toeslagaffaire, verkiezing) Nee 2020 was een eitje in vergelijking met wat dit jaar ons zal gaan brengen.

De USA ook nog. Het jaar startte op 6 januari met een bestorming van het Capitool in Washington! Een aanval op de democratie, door toedoen (uit naam vaam van een gestoorde gek) van de president van de USA…Trump! Volgende week word de nieuwe president geïnaugureerd Joe Biden, maar dit weerhoud de Democraten (en wat republikeinen, uit Trumps eigen partij) er niet van om een tweede afzettingspoging te doen! Men wil van hem af, at last, de bestorming was druppel…ook binnen zijn eigen partij. Zal het lukken? We shall see! Maar dit jaar zullen we veel meer horen van Trump en zijn dol dwaze idiote aanhangers. Nee het is een puinhoop in de USA. Of Biden word de president van een bananenrepubliek of hij slaagt er in om het aanzien wat ze als land hadden te herstellen. Het zou mij niets verbazen als er dit jaar een aanslag op het leven van deze president word gepleegd door een doldwaze idiote aanhanger vaan Trump (zelf ook een doldwaze idioot)


Terug naar wat ik eerst schreef. Het wordt eerst slechter voordat het beter wordt! Ja, nu er de dreiging van de veel besmettelijkere variant van COVID-19, de Engelse variant noemen ze het omdat het daar al 1e werd vastgesteld, verlenging van de huidige lockdown tot 9 februari en een eventueel extra maatregel; de avondklok! Nee we zijn er nog lang niet van af…het klotevirus heeft, ondank het lichtpunt; de vaccinatie, nog een flinke staart. Minister de Jonge van Volksgezondheid denkt zelfs tot de herfst en eerder had hij het zelfs over begin 2022!

Ook nog een kabinetscrises n.a.v. de toeslagenaffaire! Het komt op een slecht moment, maar is er ooit een goed moment? De gedupeerde ouders hebben recht op vergoeding en koppen moeten rollen…de val van een kabinet die dit virus te lijf gaat kan niet op een slechter moment komen, maar het wordt eerst slechter voordat het beter wordt! Dus dit kan er ook wel bij, op 15 januari was het helaas zover…kabinet gevallen en demissionair…ik ben benieuwd wat dit voor consequenties heeft op de Coronacrisis en het beleid! Dat de toeslagenaffaire consequenties moest hebben is zeker, de gedupeerden hebben er recht op zeg, hoop nu dat zij krijgen waar ze na een lang slepende affaire (compensatie, rectificatie dat men niet meer als fraudeur geregistreerd staan en het vertrouwen in de overheid weer teruggewonnen wordt)

Demissionair kabinet moet i.v.m. zware maatregelen steun/toestemming vragen bij de Tweede Kamer. Zoals nu het zware extra maatregelen wil nemen, op advies van het OMT, in de aanpak van de Coronacrisis. Men wil een avondklok instellen, vliegverkeer terugdringen en bezoek inperken…alles om het virus verder in te dammen en verdere verspreiding te voorkomen; maar hiervoor heeft men de Kamer nodig.


In de USA heb je dol dwaze idioten de achter 1 man en zijn ideeën aan lopen (waar kennen we dit van?) en hieruit handelen, in Nederland heb je dol dwaze idioten die het recht om te demonstreren gebruiken…eigenlijk misbruiken.. om een lekker te rellen! Dit zijn echt idioten die de democratische rechten misbruiken om hun eigen anarchistische gedachten te uiten. Tja deze ‘mensen’ zijn het niet waard om in een land te leven als deze…echt randdebielen die denken dat ze ons recht om te demonstreren te misbruiken. Een kleine groep gelukkig, maar de gevolgen en aandacht is te groot.

Mijn blogje op het intranet van de Vogellanden:

HET NIEUWE NORMAAL

Jullie hebben mijn blogs van de afgelopen lockdown en de nasleep en effecten die dit had op mij had.

Nee corona is mij niet in de koude kleren gaan zitten; maatregelen, lockdown, avondklok, mondkapje en andere dingen. Maar toch is voor mij deze huidige lockdown anders… je bent er nu op voorbereid, je instelling wordt hierdoor anders. Noemde onze premier de vorige lockdown intelligent, voor mij persoonlijk is de huidige lockdown pas intelligent!!

In de eerste lockdown veranderde mijn eet- en drinkpatroon negatief en daar schreef ik een blog over en met resultaat! Ik kreeg hulp bij de aanpak hierbij vanuit de Vogellanden d.m.v. gesprekken met een leefstijlcoach heb ik dit aangepakt en veranderd en dit helpt mij nu in deze huidige lockdown. Hieruit voortvloeiend hoort bewegen ook bij verandering hierbij en kwam in deze leefstijlgesprekken ook naar voren.  Dit kwam ook in mijn blog naar voren en via PMT hier werd ik gekoppeld aan een stagiair van hun die met mij samen een bewegingsprogramma heeft gemaakt n.a.v. een aantal gesprekken en wat oefenmomenten in de sportzaal op HS Windesheim. Hieruit kwam ook een sportadvies voor mij uit.

Dus hieruit kun je echt wel concluderen dat de huidige lockdown anders voor mij voelt! Ik been mij nu bewuster van mijn eet- en drinkgewoontes, je bent bewuster met bewegen bezig en ondanks de huidige maatregelen kan en mag ik nog op bezoek, kan en mag ik nog bezoek ontvangen, kan en mag ik nog naar mijn vrijwilligerswerk…dit natuurlijk wel met inachtneming van de geldende maatregelen. Ik mis het naar het theater, restaurant, café en bioscoop gaan wel, maar hopelijk met het vaccineren krijgen we/ik hierin straks meer ruimte. Of kan het straks allemaal weer, maar het wordt wel anders, bewuster, intenser denk ik. Voorheen vonden we dit normaal, maar het normale is met de komst van corona afgenomen en straks (post-corona-periode) wordt het ‘nieuwe normaal’ normaal.

Jullie vrijwilliger Emil

 

 

Nou het jaar begint turbulent en dat beloofd wat voor de rest van het jaar…



Reacties

Populaire posts van deze blog

Echte Liefde?

Bij   echte liefde kun je elkaar laten gaan, zonder ruzie… En dat hebben Thekla en ik gedaan, ze heeft een andere partner gekregen..   De hersenbloeding die ik heb gehad heeft er voor gezorgd dat wij geen volwaardige partners meer zijn. Ik ben zeker niet boos op haar, ik ben meer boos op die hersenbloeding. Ik neem haar niets kwalijk, we delen het mooiste dat er is…een kind. Thekla weet dat ik altijd van haar zal houden. Thomas is het bewijs van onze liefde.   Als dat ventje er niet was geweest, was het allemaal anders gelopen. Hij verbind ons…voor altijd en daar zijn wij blij om…echte liefde dus. Bij echte liefde geef je elkaar ruimte…ik woon in Kampen, zij in Zwolle…ruimte genoeg dacht ik zo, maar ik bedoel het   anders. Ruimte om haar eigen leven te leiden, hoe moeilijk dat voor mij ook is. Ruimte om anderen te ontmoeten.   Liefde gaat verder dan samen zijn, samen wonen, samen verplichtingen aan gaan, muzieksmaak, literatuursmaak, vakanties, etc. Liefde is een gevoel, een gevoel va

HJERNESKADE

Februari 1 Februari…Vandaag naar Zwolle, mijn zonnetje zien, eigenlijk zonnetjes, want ik kan het met hun allemaal prima vinden, maar mijn zoon is echt mijn zonnetje. De dochter van hun, zijn zusje, is ook een zonnetje, maar hun zonnetje, zij laat mijn dag wel stralen, maar niet zo als mijn zoon (ook normaal). Puberen dat doet hij, ik maak hem maar 1 x in de week mee dus ik merk het niet zo veel, maar soms zie je echt puber-gedrag. En dit is zeker niet erg, wat ik wel erg vind is dat ik hem maar eens per week zie, zou ik wel meer willen, maar hoe? 2 Februari… Vanmorgen visite van een lieve vriendin die ik 4 jaar geleden bij ‘toeval’ in de Isala ziekenhuis met spoed (midden in bevalling)   tegenkwam. Gelijk kwamen bij mij herinneringen naar boven van ons bij de Studentenvereniging, bier zuipend, lachend en zingend! Eigenlijk vond ik haar toen wel leuk, stiekem, niet naar gehandeld want ik werd in die tijd verstandig. Ik was in die tijd verzot op mijn ex nu en zij had zo

VERDRIETIG?

Ik verdrietig? Ik ben mijn huis, vriendin, werk, auto en sommige vrienden kwijt. Veel kwijtgeraakt, heb ik daarom verdriet? Ja, soms zeker wel. Tranen vloeien dan rijkelijk… Bij het horen van de bepaalde liedjes van bijvoorbeeld Acda en de Munnik, Spinvis, the Doors, Lenny Kravitz om er maar een paar te noemen. Herinneringen die bepaalde emoties oproepen? Heb ik ook; muziek bijvoorbeeld… De eerste keer weg met Thekla naar Noordwijk aan Zee, ons nummer toen “Het regent zonnestralen” van Acda en de Munnik. En het nummer van Van Dik Hout “Laat het los” samen met Joyce het keihard meezingen aan de bar in het Beugeltje. Skik met “Op fietse” de omgeving waar hij over zingt dan ken ik en vele stukken heb ik ook gefietst. Als puber…als ik boos was op mijn moeder ofzo draaide ik vaak de Heideroosjes “Tering tyfus Takketrut” Zo zijn er nog veel meer te noemen. Wat zegt Wikipedia over verdriet: Verdriet Verdriet of droefenis is een emotie waardoor mensen en dieren kunnen uitdrukk