Doorgaan naar hoofdcontent

105

 


Ik ga tegen wil en dank samenwonen met 104 mensen met mogelijkheden, gehandicapten de zogenoemde zwakkeren uit de samenleving! In Zwolle verijst een nieuwe woonlocatie voor 105 zwakkeren…nou zie ik mijzelf niet als zwak, maar ik val helaas binnen deze categorie mensen. Nu heeft het voor- en nadelen!

Al jaren ben ik bezig om in Zwolle te gaan wonen; mijn zoon woont daar, veel vrienden en kennissen en wat familie…ik heb er gestudeerd, de liefde van leven daar ontmoet, mee gaan samenwonen en een kind mee gemaakt. Je zou kunnen zeggen dat mijn wortels daar liggen. Verschillende locaties bekeken in de afgelopen jaren, maar steeds niet mijn smaak of locatie niet goed gelegen soms te oud. Nee al jaren bezig om van deze groep in Kampen af te komen en in Zwolle te gaan wonen, maar helaas…deze locatie gaat dicht en ze verhuizen mee! Ik kom alleen van deze ‘zwakkeren’ af als ze onder de zoden liggen denk ik. Shitzooi!! Daarmee kom ik terug op de eerste zin in deze blog (‘Ik ga tegen wil en dank samenwonen … samenleving!’); een verplichte verhuizing; niet ongewenst maar waarom moeten ze mee waar ik al jaren van af wil komen? Zucht…



 Nee met Zwolle heb ik meer dan met Kampen, natuurlijk heb ik die 13 jaar dat ik hier woon een netwerk en een leven gemaakt, maar wat moet je anders? 13 Jaar achter de geraniums zitten? Nee daar ben ik het type niet voor! 13 Jaar; boek uitgegeven, via Cluster gemeentebeleid op gebied inclusie en ander sociaal beleid beïnvloed, eigen stichting met nog twee clusterleden opgericht (Stichting KampenInclusief), VN ambassadeur namens Coalitie van Inclusie geworden, mijn eigen theatervoorstelling “de Inclusionist” i.s.m. de stadsgehoorzaal (plaatselijk theater hier) gemaakt…nee ik heb niet stil gezeten in Kampen.

Maar al deze mooie ontwikkelingen wegen niet op tegen het feit dat ik straks dichterbij mijn zoon woon; hij makkelijker bij mij kan komen. Veel van mijn vrienden wonen Zwolle en daar bouw ik ook weer net zoiets als ik nu in Kampen heb. Ik krijg op mijn nieuwe appartement een ‘volwaardige’ keuken zodat ik mijn passie weer kan uitoefenen (met mijn nodige beperkingen); koken! Met mijn zoon samen koken…met vrienden…wie weet begin in wel een kookclub en deze gaat dan heten “Inclusief Koken” of “De gehandicapte kokers” of “Koken met minpunten”  Ik zie het daar wel zitten, wel kleiner, maar meer en leuke voordelen.

 


Ik zie niet op tegen naar een andere locatie moeten verhuizen, maar wel tegen het verhuizen opzich. Alles in dozen doen, uitzoeken, welke meubels kunnen mee? Nu kom ik erachter wat een rommel ik heb verzamelt in die 13 jaar dat ik hier woon, dingetjes gekocht en 1 x of nooit heb gebruikt.

Oh ja dan wonen er nog naast mij 104 andere ‘zwakkeren’…nog 104 andere gehandicapten. Massaal, enorm groot en dus veel prikkels, ben benieuwd hoe ik hier mee deal!

 

Bij verhuizen komt veel kijken; zo zijn er een heleboel praktische zaken waar je rekening mee moet houden. Denk aan het aanpassen van je verzekeringen, maar ook je internet- en energieaansluiting. We delen graag onze tips met je voor een zo ontspannen mogelijke verhuizing. Nou die verzekeringen hoeven niet, ik heb 1 verzekering via Interakt Contour Groep (ICG) dus zij moet het aanpassen, wel moet ik zaken relen als verhuisdozen, internet, tv, adreswijzingen. Maar huisarts, apotheek, energieleverancier, waterleverancier…etc. ligt m.n. bij ICG.

 

Een schema hebben ze gemaakt voor verduidelijking van de planning tot de verhuizing:

 




Het een duidelijk tijdspad, alleen kan het mij niet snel genoeg. Was het maar November dan ben ik Zwollenaar!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Echte Liefde?

Bij   echte liefde kun je elkaar laten gaan, zonder ruzie… En dat hebben Thekla en ik gedaan, ze heeft een andere partner gekregen..   De hersenbloeding die ik heb gehad heeft er voor gezorgd dat wij geen volwaardige partners meer zijn. Ik ben zeker niet boos op haar, ik ben meer boos op die hersenbloeding. Ik neem haar niets kwalijk, we delen het mooiste dat er is…een kind. Thekla weet dat ik altijd van haar zal houden. Thomas is het bewijs van onze liefde.   Als dat ventje er niet was geweest, was het allemaal anders gelopen. Hij verbind ons…voor altijd en daar zijn wij blij om…echte liefde dus. Bij echte liefde geef je elkaar ruimte…ik woon in Kampen, zij in Zwolle…ruimte genoeg dacht ik zo, maar ik bedoel het   anders. Ruimte om haar eigen leven te leiden, hoe moeilijk dat voor mij ook is. Ruimte om anderen te ontmoeten.   Liefde gaat verder dan samen zijn, samen wonen, samen verplichtingen aan gaan, muzieksmaak, literatuursmaak, vakanties, etc. Liefde is een gevoel, een gevoel va

HJERNESKADE

Februari 1 Februari…Vandaag naar Zwolle, mijn zonnetje zien, eigenlijk zonnetjes, want ik kan het met hun allemaal prima vinden, maar mijn zoon is echt mijn zonnetje. De dochter van hun, zijn zusje, is ook een zonnetje, maar hun zonnetje, zij laat mijn dag wel stralen, maar niet zo als mijn zoon (ook normaal). Puberen dat doet hij, ik maak hem maar 1 x in de week mee dus ik merk het niet zo veel, maar soms zie je echt puber-gedrag. En dit is zeker niet erg, wat ik wel erg vind is dat ik hem maar eens per week zie, zou ik wel meer willen, maar hoe? 2 Februari… Vanmorgen visite van een lieve vriendin die ik 4 jaar geleden bij ‘toeval’ in de Isala ziekenhuis met spoed (midden in bevalling)   tegenkwam. Gelijk kwamen bij mij herinneringen naar boven van ons bij de Studentenvereniging, bier zuipend, lachend en zingend! Eigenlijk vond ik haar toen wel leuk, stiekem, niet naar gehandeld want ik werd in die tijd verstandig. Ik was in die tijd verzot op mijn ex nu en zij had zo

VERDRIETIG?

Ik verdrietig? Ik ben mijn huis, vriendin, werk, auto en sommige vrienden kwijt. Veel kwijtgeraakt, heb ik daarom verdriet? Ja, soms zeker wel. Tranen vloeien dan rijkelijk… Bij het horen van de bepaalde liedjes van bijvoorbeeld Acda en de Munnik, Spinvis, the Doors, Lenny Kravitz om er maar een paar te noemen. Herinneringen die bepaalde emoties oproepen? Heb ik ook; muziek bijvoorbeeld… De eerste keer weg met Thekla naar Noordwijk aan Zee, ons nummer toen “Het regent zonnestralen” van Acda en de Munnik. En het nummer van Van Dik Hout “Laat het los” samen met Joyce het keihard meezingen aan de bar in het Beugeltje. Skik met “Op fietse” de omgeving waar hij over zingt dan ken ik en vele stukken heb ik ook gefietst. Als puber…als ik boos was op mijn moeder ofzo draaide ik vaak de Heideroosjes “Tering tyfus Takketrut” Zo zijn er nog veel meer te noemen. Wat zegt Wikipedia over verdriet: Verdriet Verdriet of droefenis is een emotie waardoor mensen en dieren kunnen uitdrukk