Doorgaan naar hoofdcontent

Mannen kunnen geen twee dingen tegelijk!

Nu ben ik een echte man...ze zeggen toch wel "Een echte man, kan geen twee dingen tegelijk". Nou na mijn hersenbloeding kan ik geen twee dingen meer tegelijk: TV kijken en een telefoongesprek tegelijkertijd, lopen en een gesprek voeren...ik kan dat niet meer tegelijk.  Wel computeren en muziek luisteren en lezen met de radio aan, maar dat is anders. Hoe? Dat heeft met de concentratie te maken; TV kijken en een telefoongesprek voeren eist andere concentratie dan lezen met de radio aan. Ik merk nu dat ik sneller afgeleid word...als ik TV kijk en ik krijg telefoon, dan moet de TV uit, anders gaat mijn concentratie naar de TV terwijl het telefoontje mijn concentratie ook vraagt...voorheen liep ik dan ff elders heen, maar nu kan ik niet meer lopen, dus...

Lastig is dat, ik kan nu ook minder goed, eigenlijk niet meer, filteren. Zit ik op een terras, of ben ik op een feestje, dan hoor ik alle gesprekken en word ik snel afgeleid door iets. Voorheen maakte dat niets uit, maar nu kost het mij zoveel energie. Het is zeker niet minder leuk en ik blijf dingen doen, maar je weet dat het veel energie gaat kosten, dus houd je daar rekening mee!
Ik ben en blijf een sociaal mens, niet een allemansvriendje, maar sociaal. Ik geniet ervan om op het terras te zitten, naar een restaurant te gaan, naar het theater te gaan of naar het centrum te gaan...het levert mij energie op, terwijl het mij ook veel kost...dubbel!

Soms, vaak, als ik met mijn armsteunrolator loop, moet ik mijn concentratie daar bij houden...doe ik dat niet? BOEM! Verlies ik mijn evenwicht. Weet je wat een armsteunrolator is?


Hij ziet er ongeveer zo uit, als deze foto, maar dan anders.

Twee dingen tegelijk...tja...ik moet geen twee dingen tegelijk doen die allebei dezelfde concentratie en aandacht vereisen, dat kan gewoon niet meer. Lezen en luisteren vereisen samen niet dezelfde concentratie als kijken en een gesprek voeren...ik kan mijn aand8 maar bij 1 ding houden en niet bij beide, dat kon voorheen ook niet, maar dan kon ik mij bij 1 ding concentreren...focussen?

Dus nu ben ik echte man, met beperkingen...haha

Reacties

Populaire posts van deze blog

Echte Liefde?

Bij   echte liefde kun je elkaar laten gaan, zonder ruzie… En dat hebben Thekla en ik gedaan, ze heeft een andere partner gekregen..   De hersenbloeding die ik heb gehad heeft er voor gezorgd dat wij geen volwaardige partners meer zijn. Ik ben zeker niet boos op haar, ik ben meer boos op die hersenbloeding. Ik neem haar niets kwalijk, we delen het mooiste dat er is…een kind. Thekla weet dat ik altijd van haar zal houden. Thomas is het bewijs van onze liefde.   Als dat ventje er niet was geweest, was het allemaal anders gelopen. Hij verbind ons…voor altijd en daar zijn wij blij om…echte liefde dus. Bij echte liefde geef je elkaar ruimte…ik woon in Kampen, zij in Zwolle…ruimte genoeg dacht ik zo, maar ik bedoel het   anders. Ruimte om haar eigen leven te leiden, hoe moeilijk dat voor mij ook is. Ruimte om anderen te ontmoeten.   Liefde gaat verder dan samen zijn, samen wonen, samen verplichtingen aan gaan, muzieksmaak, literatuursmaak, vakanties, etc. Liefde is een gevoel, een gevoel va

PLANKENKOORTS?

  Clown? Jezelf voor schut zetten? Okay ik schijt zeven kleuren in mijn broek!   Een zaadje dat ik in 2020 plantte, groeide uit tot een echte plant! Na een in 2020 een online meeting over bewustwording en inclusie, had ik idee over hoe het bewustwordingsproces bij mij werkt; door middel van muziek, kunst, lezen en theater (= het zaadje) ik besprak mijn idee toen met iemand die ook in mijn inclusie kringetje zit over het feit dat door middel van een theatervoorstelling dit bewustwordingsproces over inclusie en het leven met een beperking vergroot en versnelt kan worden…ik had zelfs al een naam: De Inclusionist. En van het een kwam het ander…het balletje rolde en was niet meer te stoppen. In 2023 komt mijn zaadje tot groei! In 2023 ga ik samen met een professionele acteur mijn theatervoorstelling spelen, a.d.h.v. mijn verhaal het publiek bewust laten worden hoe het is om te leven met een beperking of iemand in je directe omgeving met een beperking te hebben. Meedoen en een inclusie

HJERNESKADE

Februari 1 Februari…Vandaag naar Zwolle, mijn zonnetje zien, eigenlijk zonnetjes, want ik kan het met hun allemaal prima vinden, maar mijn zoon is echt mijn zonnetje. De dochter van hun, zijn zusje, is ook een zonnetje, maar hun zonnetje, zij laat mijn dag wel stralen, maar niet zo als mijn zoon (ook normaal). Puberen dat doet hij, ik maak hem maar 1 x in de week mee dus ik merk het niet zo veel, maar soms zie je echt puber-gedrag. En dit is zeker niet erg, wat ik wel erg vind is dat ik hem maar eens per week zie, zou ik wel meer willen, maar hoe? 2 Februari… Vanmorgen visite van een lieve vriendin die ik 4 jaar geleden bij ‘toeval’ in de Isala ziekenhuis met spoed (midden in bevalling)   tegenkwam. Gelijk kwamen bij mij herinneringen naar boven van ons bij de Studentenvereniging, bier zuipend, lachend en zingend! Eigenlijk vond ik haar toen wel leuk, stiekem, niet naar gehandeld want ik werd in die tijd verstandig. Ik was in die tijd verzot op mijn ex nu en zij had zo